Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Plasman sira
  • 24.11.2018. 10:30

Kakav to sir želi potrošač?

Mocarela, parmezan, čedar, gauda, ementaler, stari, mladi, podliveni, sitni ili neki drugi. Koji je vaš izbor?

Foto: Pixabay / Vmonte13
  • 412
  • 16
  • 0

"Tržište nikada nije zasićeno dobrim proizvodom, ali vrlo brzo se zasiti jednim lošim". Ovim citatom Henrija Forda profesor Branislav Vlahović započeo je stručni deo seminara "Unapređenje proizvodnje i plasmana sira u Vojvodini", koji je održan na Poljoprivrednom fakultetu u Novom Sadu. Jedan od zaključaka seminara je da proizvođači prvo istraže potrebe tržišta, pa tek onda upuste u proizvodnju sira.

Koji sir kupuje potrošač?

U okviru predavanja na temu "Promene na međunarodnom tržištu sira" profesor Vlahović se osvrnuo i na nove trendove kada je reč o zahtevima potrošača sira u svetu. O ovome bi svakako trebalo da razmisle oni koji žele da se upuste u proizvodnju sira.

Trenutno su najpopularniji tipovi sira u svetu: mocarela, parmezan, čedar, gauda i ementaler. Međutim, zahtevi potrošača idu i dalje. Širi se asortiman i, naravno, potrošnja punomasnih tvrdih i ekstra tvrdih sireva sa ruzmarinom, lavandom, žalfijom, anisom i tartufima. Potošači traže i sireve sa ljutom paprikom, belim lukom i začiskim biljem. Veoma popularan sir iz Toskane Bianchetta sadrži borovnice, crne tartufe, mirođiju, sremuš i zeleni biber. Sir Sargento sadrži, između ostalog, jabuku, borovnicu i semenke bundeve. Ovaj brend se može naći i u drugoj verziji sa brusnicama, crnom čokoladom i bananom. Popularan koziji sir Celebrity je tržištu ponuđen u više verzija. Sa čokoladom i višnjom, sa rumom i suvim grožđem, sa borovnicom, narom, jabukom, medom i čili paprikom.

Sve je popularniji kravlji sir - edamer sa belim lukom, crnim lukom i peršunom, sa crvenom ljutom paprikom, sa kimom pa čak i sa senfom.

Specijalni zahtevi potrošača

Onim potošačima sa specijalnim zahtevima proizvođači izlaze u susret pa proizvode organske sireve, sir sa oznakom NON - GMO, sitan sir bez laktoze, sir sa manje masti, sir bez masti i sir sa veoma malim sadržajem soli.

Dalje, na ambalaži naznačuju GDA nutritivne vrednosti. Postavlja se i QR kod koji kada se očita potrošaču daje potpuni uvid od njive do trpeze u proizvodnji pomenutog sira. Da bi se doprlo do potrošača sir se proizvodi i po halal i košer standardima.

Dizajn i ambalaža u kojoj je sir zapakovan sve je bolja, a na njoj su najčešće istaknuti nacionalni simboli tako da je odmah jasno da li sir stiže iz Italije, Francuske ili Holandije.

Za verovati ili ne

Sledećih nekoliko rečenica bi baš moglo da se stavi u tu rubriku.

Casu Marzu - napravljen je od ovčijeg mleka. U prevodu njegov naziv znači "truli sir", ali ga zovu "sir sa larvama crva". Kroz njega bukvalno gamiže hiljade larvi.

Epoisses - sir sa ubedljivo najjačim mirisom na svetu. Napravljen je od kravljeg mleka i umočen u posebnu vrstu rakije.

Milbenkase - nastaje kada tradicionalni sir kvark odleži među hiljadama grinja, što jedan običan sir pretvara u pravi delikates.

Vieux Lille  - nosi epitet najjačeg sira na svetu, a Britanci ga zovu još i "stari smrdljivac". Njegov miris često porede sa pokvarenim kiselim krastavcima.

Kao što je počeo, profesor Branislav Vlahović je svoje izuzetno predavanje završio citatom: "Obrok koji se završi bez sira je kao prelepa žena bez jednog oka", francuskog političara i gastronoma Žana Antelma Brilant-Savarina (Jean Anthelme Brillat-Savarin)-


Tagovi

Branislav Vlahović Seminar Novi Sad Sir Najpopularniji tipovi sira


Autor

Đorđe Simović

Više [+]

Dugogodišnji agrarni novinar, objavljuje u štampanim i elektronskim medijima u zemlji i regionu. Nosilac više nagrada za agrarno novinarstvo. Moto: "Nemoj pa se ne boj."

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Svaki treći čovjek na svijetu nema pristup zdravoj hrani, a svaki deveti je gladan

Više od 2,8 milijardi ljudi u svijetu ne može si priuštiti zdravu prehranu - to je 35 posto svjetske populacije, dakle svaki treći čovjek. Još plastičnije - zamislite tro...

Više [+]